Het is bij ons erg belangrijk om up-to-date te zijn met de technische ontwikkelingen en open-minded te blijven voor de veranderingen in de markt. Waarom? Onze IT Consultants zitten bij onze klanten vanwege de expertise die ze hebben. Om te zorgen dat we een (extra) toegevoegde waarde kunnen bieden aan de klant, maar ook aan de ontwikkeling van onze IT Consultants, is het regelmatig bijwonen van een kennissessie erg van belang.

Wat verstaan wij onder kennissessies?

Een kennissessie bij Esprit ICT kan verschillende vormen hebben, maar in de basis blijft het iets nieuws dat gedeeld wordt. Bijvoorbeeld een IT-consultant die een change heeft gedaan bij zijn klant en die de collega’s meeneemt in de manier hoe dat bewerkstelligt is, waar hij tegenaan liep en hoe hij dit heeft opgelost. Het kan ook een Azure MVP zijn die een nieuwe ontwikkeling binnen het Azure spectrum komt presenteren, laat zien hoe het werkt en waarvoor het nodig is. We hebben zelfs kennissessies van nieuwe mogelijkheden binnen de markt. Zo hebben we een kennissessie gehad van een drietal specialisten van Ivanti. Zij gaven een demo geven over Ivanti Neurons om te laten zien wat hiermee kan.

We hebben onze eigen MCT (Microsoft Certified Trainers) en daarnaast huren we regelmatig externe trainers in om trainingen of cursussen te geven waar aansluitend een certificaat mee behaald kan worden. Deze trainingen of cursussen hebben meestal een technische inhoud, maar soms ligt de focus op het ontwikkelen van persoonlijke skills.

Het sociale aspect

Naast dat een kennissessie leerzaam is, benadrukken we bij Esprit ICT óók het sociale aspect. Onze consultants zitten voornamelijk bij de klant en om kennissessies bij te wonen komen ze na hun werkdag naar kantoor. Voordat de kennissessie start gaan we eerst samen eten. Vanuit Esprit ICT wordt er een goede maaltijd geregeld en hebben de collega’s tijd om bij te kletsen. Als iedereen klaar is met eten start de kennissessie. Aan het eind van de sessie is er een moment om nog even te blijven sparren voor de personen die dat willen. Uiteraard doen we dit in onze kroeg in Veenendaal onder het genot van een heerlijk drankje.

Kortom, kennissessies blijven voor ons belangrijk! Zo vinden onze collega’s het altijd leuk om weer andere collega’s te spreken en te sparren over nieuwe technieken in de markt. Daarbij vinden ze het interessant om iets nieuws te leren en zichzelf te ontwikkelen. Ook hebben we geleerd dat we specialisten buiten onze organisatie kunnen betrekken met de sessies en ook iets toevoegen aan hun ontwikkeling.

“Ik krijg alle ruimte om nieuwe kennis op te doen. Zowel via de geplande opleidingen bij Esprit ICT als ad hoc. Als ik boeken of andere info nodig heb, is één telefoontje naar mijn manager genoeg.”

Folkert DeenikSenior Consultant

Meer weten?

Wil jij meer weten over de mogelijkheden binnen Esprit ICT en hoe wij kennissessies organiseren? Neem dan contact op met Tijmen van Baalen, die kan je hier meer over vertellen. Ben je benieuwd naar de kennissessies die momenteel open zijn voor mensen buiten Esprit ICT? Bekijk dan de kalender.